Lördag

Idag kändes det riktigt bra att vakna! Solen trålade in genom fönstret och det var ca 10 grader varmt! Härligt, äntligen lite ljusterapi.
Började dagen med att följa med broder J till Segersta och köpa en gammal Saab 9000.
Efter det tog jag tag i trädgården lite grann, "klippte" hela gräsmattan med uppsamlare och fick ihop nästan 2 säckar med löv!! 2 säckar mindre att kratta ihop till våren.
Sen körde jag ut 156an ut sitt ide och tvättade den, hade blivit lite damm och skit på den efter 3 månader eller så på reparation i garaget. Känns så skönt att den äntligen lever igen!
Började sedan med lördagsmaten. Det blev hasselbackspotatis med morötter och lök i ugn samt pastrami och en sås på creme fraishe och sweetchilisås, gott!
Pappa kom förbi och hjälpte mig att montera dit vingen på bilen nu för en liten stund sedan. Blev en liten åktur på vägen utanför lite fram och tillbaka :D
Nu däremot vet jag inte vad jag ska göra...adventspynta kanske? Vi får se.
//P



Huset i juni, man längtar ju inte direkt till vintern



Och huset idag



Maten, hade nog den inne liiite för länge men det var gott ändå :D



Maten igen



Och bilen! Dock utan vinge här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0