Ryttlande flugor

Har spenderat rätt så mycket tid nu på baksidan av vårt hus. Vid 14-tiden dyker dessa flugor upp och susar runt och hit och dit med stadiga pauser där de ser ut att ryttla på samma plats i flera sekunder. De är lite roliga att observera. De jagar alla andra insekter som kommer i närheten utan att för den skull attackera dem, de gör även "fritt fall" nu och då i luften :D Sen är de väldigt känsliga för rörelser. Även om flugan är ca 3-4 meter bort och jag rör på handen flyttar de på sig från sin "ryttling", gör en avvärjande manöver och återtar sedan sin ryttlande position några meter bort. Viftar jag på handen hela tiden stannar de aldrig...haha :P



Bilderna är gjorda med Samsung GX10 och Pentax 80-320mm.


//P

Kommentarer
Postat av: Mikaela

jag har länkat din blogg från min blogg :)

jag tycker din blogg är super bra :)



det är roligt att kolla på dina blider, dom är så fina ;]

2009-06-27 @ 11:52:28
URL: http://mikaelafrohm.blogg.se/
Postat av: Peter

Tack så mycket Mikaela :D

Ha det så bra

//P

2009-06-27 @ 22:48:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0