Snö

Jaha, då har man skottat för fektioelfte gången på en vecka då. Ryggen börjar ta stryk och jag har lagt ner träningen på gym då jag är helt slut efter att skyffla bort X antal m3 snö varje dag. Igår skottade jag 3ggr, varav sista kl 24, och vad ser man när man vaknar på morgonen, ja just de! Snöööö.....

Efter en rätt ok färd till Hudik idag skulle jag upp till Bergsjö för att laga en diskmaskin, en tur som tar ca 25 minuter vid normalt väglag tog idag 1 timme, och då åkte jag på känn då och då i 30km/h, det var spännande.... Det snöade så ymnigt att det var som om himlen öppnade sig och allt var vitt, jag fick stanna flera gånger för att göra ren vindrutetorkarna och såg då bra typ 10 meter, aja, jag överlevde iaf.

Har iaf gjort klar en dörr till nu hemma, schöönt. Beställde en ny lampa till badrummet igår med samt lite annat smått å gott till huset, täcke och lakan till gästrummet och ett nytt duschdraperi. Blir nog nice.

Gjorde en bild på frihand på ett träd på gården mot huset, var lite för mörkt men man ser att det är rätt mycket snö iaf...

Snart jul då, jippie. Jag har hittils köpt 3 julklappar och är typ klar.... kul då.
Julpyntade lite mer här hemma igår och ställde fram varenda liten tomte jag hittade, julgran skiter jag i.

Å så Tigge då, han har det inte lätt nu då han konverterat till innekatt då han hatar snö och kyla och börjat använda sin innetoa. Han är så orolig hela tiden och äter knappt nått, och idag hade han spytt här och där i hallen... stackars Tiger, jag vet en till som längtar till vår och sommar.

Å så bilden då
//P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0